martes, 19 de mayo de 2020

PA AMB MASSA MARE I FARINA INTEGRAL D'ESPELTA






































Ingredients:
Tenir una massa mare ja feta ( la meva te casi 3 anys)
1º refresc
25 grs de massa mare + 50 gr de aigua + 60 gr de farina d'espelta
2º refresc
El resultat del primer refresc + 50 gr d'aigua + 60 gr de farina d'espelta
3º refrecs
El resultat del segons refrecs + 50 gr d'aigua + 40 gr de farina d'espelta.
320 gr de farina d'espelta
260 gr d'aigua
El 2% de sal, és a dir 10 grs de sal.
En total hem posat 500 gr de farina i 400 gr d'aigua, és una massa molt hidratada.








































Elaboració:
Anar fent els refrescs de la massa mare i no alimentar-la amb l'altre refrecs fins que no hagi augmentat el doble, ara en la Tª que tenim els costa unes tres o quatre hores.
Un rato abans del últim refrecs quant ja estigui en marxa cap amunt, mesclo els 320 gr de farina amb els 260 gr d'aigua, i el deixo tapat, repossant.
Quant ja tinc el tercer refrecs molt activat, mesclo amb la massa, amasso una mica i el deixo reposar uns 30 minuts, ho poso a un altre bol net untat amb oli, i li faig un plegat, deixo reposar, al cap de 30 minuts més, faig un altre plegat i ja enfilmo el bol i el poso a la nevera, el tinc a la nevera sobre 10 o 12 hores.
Després passades les hores el trec i el deixo atemperar un poc, formo, deixo un 30 minuts i fornejo
Forn pre - escalfat a 250º i en entrar el pa baixo a 200º i després a 190º fins deixar-lo al teu gust.
Jo com no tinc forn, ho faig a una olla programable en la funció forn que sols arriba a 170º li poso una tapa doradora al mateix temps a uns 100º per ajudar al olla a agafar més temperatura, després quant el pa ja esta ben unflat li pujo la Tª de la tapa fins a 180º per deixar-lo al meu gust.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis